Garantie & klachten

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Wij geven 6 maanden garantie op onze producten vanaf de dag die vermeld staat op het besteloverzicht. Dit overzicht is tevens je garantiebewijs dus wij raden je aan dit goed te bewaren.
In de volgende gevallen vervalt het recht op garantie:

* Natuurlijke slijtage, (half)edelstenen kunnen verkleuren. Met name door de zon.
* Vlekken veroorzaakt door parfum en cosmetica
* Metaal dat verkleurd is door de zuurtegraad/PH waarde van de huid
* Items en (half)edelstenen die gebroken of beschadigd zijn doordat ze zijn gevallen
* Beschadiging van kralen door contact met (regen)water
* Onderdelen die afgeven na contact met (regen) water
* Klachten die ontstaat zijn door verkeerd gebruik van de onderdelen en/of sieraden

Mocht een sieraad onverhoopt een defect vertonen, ondanks dat er zorgvuldig mee is omgegaan, dan kun je het item ter reparatie terugsturen. Het sieraad wordt dan kosteloos (met uitzondering van de verzendkosten) gerepareerd of vergoed. Stuur ons hierover een mailtje: info@atelierbalila.nl.
Indien het sieraad nog voorradig is, wordt dit kosteloos omgeruild.  Indien het sieraad niet meer in de collectie zit, dan mag je voor hetzelfde bedrag iets anders kiezen.

Alle Atelier Balila sieraden zijn handgemaakt en de materialen waar mee gewerkt wordt zijn zorgvuldig uitgezocht. O.a. wordt gebruikt gemaakt van (Czechisch) glas, hout, schelp, goud- en zilverrkleurig metaal, tin en (half)edelstenen. Het metaal is niet gemaakt van edelmetaal zoals goud of zilver. Deze metalen kunnen daarom verkleuren door water en de PH-waarde van de huid. We streven ernaar om met nikkel- en loodvrij materiaal te werken. Elk artikel is uniek en kan soms iets afwijken van de getoonde afbeeldingen.

Klachten

Heb je een klacht? We raden je dan aan om dit eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@atelierbalila.nl Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. (https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/). Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.